loading...
صراط
آخرین ارسال های انجمن
سید محسن حسینی بازدید : 420 جمعه 07 شهریور 1393 نظرات (2)

مخالفین شیعه اعتراض می کنند که طبق اعتقاد این طایفه،امام غایب باید تا کنون بیش از دوازده قرن عمر کرده باشد در صورتی که هرگز انسان عمر به این درازی نمیکند؟

 

پاسخ :    بنای اعتراض به استبعاد است و البته عمر به این درازی و بیشتر از این قابل استبعاد می باشد ولی کسی که به اخباری که در خصوص امام غایب از پیغمبر اکرم(ص) و سائر ائمه (ع) وارد شده مراجعه نماید،خواهد دید نوع زندگی امام غایب را به طریق ((خرق عادت)) معرفی می کنند.

البته ((خرق عادت)) غیر از محال است و از راه علم هرگز نمی توان خرق عادت را نفی کرد.زیرا هرگز نمی توان اثبات کرد که اسباب و عواملی که در جهان کار میکنند تنها همانها هستند که ما آنها را دیده ایم و می شناسیم و دیگر اسبابی که ما از آنها خبر نداریم ، یا آثار و اعمال آنها را ندیده ایم یا نفهمیده ایم،وجود ندارد.از این روی ممکن است در فردی یا افرادی از بشر ، اسباب و عواملی به وجود آید که عمری بسیار طولانی ، هزار یا چندین هزار ساله برای ایشان تامین نماید و از اینجاست که جهان پزشکی تا کنون از پیدا کردن راهی برای عمرهای بسیار طولانی،نومید و مایوس نشده.

منبع : کتاب شیعه در اسلام/علامه طباطبایی/صفحه 324

 

محمد حسین حبیب زاده بازدید : 393 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

چرا زمانی که علی(ع) به حکومت رسید ازدواج موقت را رواج نداد و حج تمتع را واجب نگرداند؟ 
پاسخ:
در مورد این اشکال سؤال کننده باید به این نکته توجه می کرد که ازدواج موقت به نص صریح قرآن و در زمان پیامبر اکرم(ص) و حتی خلیفه اول امری رایج و صحیح بود ولی در زمان خلیفه دوم (توسط شخص خلیفه) حرام اعلام شد! و این مطلب را خود خلیفه دوم چنین اعلام می کند: «مُتعَتانِ کانَتا عَلی عَهدِ رَسول الله صَلی الله عَلَیهِ وَ سَلم و أنا أنهی عَنهُما وَ أعاقب علیهما: متعة النساء و متعة الحج» (مفاتیح الغیب رازی، ج 5، ص 308) (دو متعه در زمان رسول خدا(ص) بود و من شما را از آن دو نهی می کنم و بر انجام آن عقوبت می کنم: متعه حج و متعه زنان) 
از این روایت معلوم می شود که این دو امر در زمان پیامبر اکرم(ص) و خلیفه اول رایج بوده و خلیفه دوم آنها را ممنوع کرده است. حال باید از اهل سنت پرسید که شما سنت رسول خدا(ص) را اجرا می کنید یا سنت خلیفه دوم را؟! اگر این امر اشتباه بوده پس چرا مخالفتی از خلیفه اول دیده نمی شود؟ 
پس می توان گفت نهی از این کار هم مخالفت با پیامبر(ص) و هم خلیفه اول بوده! نتیجه این که ازدواج موفت امری جایز و بدون اشکال بود و امیر المؤمنین علی(ع) هیچگاه با مجریان ازدواج موقت ذره ای مخالفت نکرد. در مورد حج تمتع که در سؤال ذکر شده باید گفت که سؤال کننده آن قدر بی اطلاع و کم سواد بوده که هنوز نمی داند حج تمتع مورد پذیرش هر دو مذهب شیعه و اهل سنت است و هر دو گروه آن را واجب می دانند!
به هر حال چیزی که سنت پیامبر(ص) بوده است و رواج داشته و عمر آن را نهی کرده است به عنوان سنت پیامبر(ص) در همه زمان ها رایج خواهد بود و لازم نیست کسی آن را مجدداً رایج نماید.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • تبلیغات


    آمار سایت
  • کل مطالب : 97
  • کل نظرات : 112
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 185
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 46
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 84
  • گوگل امروز : 9
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 228
  • بازدید ماه : 1,379
  • بازدید سال : 20,708
  • بازدید کلی : 297,965
  • کدهای اختصاصی
    دانلود اسکریپت خرید هاست تل مو هات بانز دانلود آهنگ جدید تتلو از شب اول - دانلود آهنگ جدید تتلو از شب اول گن لاغری مردانه هندزفری تغییر صدا موبایل - فروشگاه هندزفری تغییر صدا تبادل لینک - تبادل لینک چای لاغری تیما

    خرید اینترنتی

    - خرید اینترنتی تبادل لینک - تبادل لینک تبادل لینک - تبادل لينك فروش بک لینک - فروش بک لینک دلارستان.کام - قیمت لحظه ای ارز، طلا و سکه عینک آفتابی استاندارد تبادل لینک - تبادل لینک فروشگاه ساعت مچی تبادل لینک - تبادل لینک رایگان و اتوماتیک عكس - عکس نیازمندیها - نیازمندیها هاستینگ ایران تبادل لینک - تبادل لینک عینک ریبن کلاب مستر تفریح و سرگرمی - اخبار روز,سرگرمی های روز رابین وب - طراحی سایت و گرافیک